مسئولان در بخش های گوناگون، نوآوری، خلاقیت و ابتکار در روشها را وظیفه خود بدانند -رهبر معظم انقلاب   
۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۵ مهر -اِلخَميس ١٧ صفر ١٤٤١ - Thursday October 2019
نقشه وب سایت   تماس با ما  جستجو در وب سایت  ورود به صفحه اصلی
  بازدید ها :  286   بازدید    تاریخ درج مطلب  25/10/1396    
 
 
چگونه از سایش پوست هنگام تمرینات شدید ورزشی جلوگیری کنیم؟

تمرینات ورزشی شدید

تمرینات ورزشی شدید ممکن است نقطه‌های قرمز بر روی پوست و خارش ‎ به وجود آورد

یک تمرین ورزشی عالی می‌تواند هیجان انگیز، از بین برنده استرس و تغییر دهنده خلق و خو باشد. اگر تمرینات ورزشی شدیدی دارید ممکن است مواردی همچون نقطه‌های قرمز بر روی پوست و خارش در آن را تجربه کنید. اصلا مهم نیست در حال دویدن هستید یا تمرینات سخت قلبی انجام می‌دهید، در برخی از موارد امکان ساییده شده بخش‌هایی از بدن همچون ران و زیر بغل وجود دارد. لباسی که به تن دارید نیز می‌تواند باعث ایجاد اصطکاک و ضعیف شدن پوست بدن شما شود. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم و روش‌های جلوگیری از آن را بیان کنیم.

مانع مناسبی ایجاد کنید:

قبل از اینکه تمرینات طولانی خود را آغاز کنید، بهتر است از یک لایه نازک محصولاتی همچون وازلین یا روان کننده‌ها استفاده کنید تا لایه محافظی ایجاد گردد. استفاده از پودر نیز بسیار مناسب است. بهتر است از پودر‌های موجود در بازار که برای این منظور ساخته شده‌اند استفاده کنید. هر محصولی که انتخاب می‌کنید، به پوست شما اجازه می‌دهد به جای ساییده شدن و ایجاد اصطکاک، به آرامی روی هم حرکت کند.در این حالت پوست شما خارش نخواهد داشت.

از لباس‌های مناسبی استفاده کنید:

ممکن است به هنگام تمرینات ورزشی تصمیم بگیرید از لباس‌های نخی و شل استفاده کنید تا از ایجاد سایش جلوگیری نمایید اما به یاد داشته باشید که لباس‌های نخی رطوبت را به خود می‌گیرد و مرطوب باقی می‌ماند و باعث ایجاد سایش می‌شود. بهتر است به جای لباس‌های نخی از لباس‌هایی استفاده کنید که از پارچه‌های عرق گیر ساخته شده‌اند. این پارچه‌ها عرق بدن را می‌گیرند. در این حالت پوست شما خشک باقی می‌ماند و دیگر سایشی نخواهد داشت.

تمرینات ورزشی را با هم ترکیب کنید:

اگر به هنگام انجام تمرینات ورزشی پوست شما آسیب می‌بیند، بهتر است دفعه بعد تمرینات ورزشی خود را تغییر دهید و انواع مختلفی را با هم ترکیب کنید. یک روز بر روی قسمت بالایی بدن و روز دیگر بر روی قسمت پایینی بدن خود تمرکز کنید. در این حالت نواحی آسیب دیده زمانی کافی برای بهبود خود را خواهند داشت.

از آب استفاده کنید:

شما ممکن است برای جلوگیری از کمبود آب بدن، مقادیر زیادی آب بنوشید اما نوشیدن آب به کاهش سایش بدن نیز کمک می‌کند. رساندن آب کافی به بدن، غلظت نمک در پوست را کاهش می‌دهد. اگر بدن آب کافی نداشته باشد نمی‌تواند بلورهای ریز نمک موجود در عرق را بشوید و همین امر باعث تجمع نمک در پوست می‌شود و همانند کاغذ سمباده عمل می‌کند و پوست را به هم می‌ساید. اگر پوست شما در حال حاضر به هم ساییده شده است می‌توانید به آسانی آن را درمان کنید. ابتدا ناحیه مورد نظر را با یک پاک کننده ملایم وغیر تحریک کننده پاک نمایید. سپس از یک روغن مناسب(روغن‌هایی که با نام روغن ضد لک و ضد ترک در بازار وجود دارد) استفاده نمایید. اگر با موارد ذکر شده پوستتان خوب نشد می‌توانید به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.

منبع: سایت بیتوته

اين مقاله تا چه اندازه براي شما مفيد بوده است؟

 12345 
ضعيفعالي
توضیحات شما . (اختياري)

ميانگين آرا :0.0 از 5 امتياز است.


12345
0 : تعداد کل آرا ارسال شده
-1 112683 -1 -1

دانش و فناوری
پزشکی
ورزشی
جوانان
نوجوانان
بانوان
ادب و هنر
فرهنگی
اجتماعی
سیاسی
  
 
ارسال به دوستان


در صورتی که مایلید دوستان شما نیز از این مطلب استفاده کنند , کافیست نام و آدرس ایمیل خود و دوست خود  را وارد نموده تا این مطلب به دوستتان ارسال شود.
 




 
صفحه اصلی | اخبار و رویداد ها | مجموعه مطالب | اردبیل شناسی | صدرا | مسابقات | تماس با ما
Copyright 2009 Tebyan Branch Of Ardebil Province. All rights reserved.
Web Design : WebHouse