مسئولان در بخش های گوناگون، نوآوری، خلاقیت و ابتکار در روشها را وظیفه خود بدانند -رهبر معظم انقلاب   
۱۳۹۷ دوشنبه ۲ مهر -اِلأِثنين ١٣ محرم ١٤٤٠ - Monday September 2018
نقشه وب سایت   تماس با ما  جستجو در وب سایت  ورود به صفحه اصلی
  بازدید ها :  200   بازدید    تاریخ درج مطلب  30/10/1396    
 
 
خوراکی‌های ضد استرس

مديريت استرس مي‌تواند يك ابزار قوي براي حفظ و ارتقاي سلامت باشد. راهكارهاي مختلفي براي اين كار وجود دارد كه يكي از آنها داشتن رژيم غذايي مناسب است. غذاها از چند طريق باعث كاهش استرس مي‌شوند؛ مثلا غذاي دلچسبي مانند يك ليوان ذرت مكزيكي، سطح سروتونين را كه يك ماده ميانجي شيميايي آرامبخش در مغز است، افزايش مي‌دهد. برخي غذاها هم مي‌توانند سطوح كورتيزول و آدرنالين را كه هورمون‌هاي استرس‌زاي بدن هستند، كاهش دهند. در ادامه با خوراكي‌هاي ضداسترس آشنا مي‌شويد.
پسته
پسته و ساير مغزها و دانه‌ها منابع خوبي از چربي‌هاي سالم هستند. خوردن روزانه يك مشت پسته، گردو و بادام ممكن است به كاهش كلسترول، التهاب عروق قلب و احتمال بروز ديابت كمك و از شما در برابر اثر استرس محافظت كند. البته بايد اين نكته را نيز در نظر داشته باشيد كه آجيل، كالري زيادي دارد و در مصرف آن نبايد زياده‌روي كرد.
آووكادو
يكي از بهترين راه‌هاي كاهش فشارخون بالا، مصرف پتاسيم كافي است و نصف آووكادو داراي پتاسيم بيشتري از يك موز متوسط است. با توجه به اينكه آووكادو غني از چربي و كالري است، حد متعادلي از اين ماده غذايي را ميل كنيد.
بادام
بادام سرشار از ويتامين‌هاست. ويتامين E كه براي تقويت سيستم ايمني بدن لازم است و ويتامين‌هاي گروه B كه شما را در برابر حملات استرس يا افسردگي مقاوم‌تر مي‌كند. روزانه يك‌چهارم ليوان بادام خام به‌عنوان ميان ‌وعده مصرف كنيد تا از فوايد آن بهره‌مند شويد.
كربوهيدرات
براي تامين بلندمدت ترشح اين ماده شيميايي آرامش‌بخش، بهتر است از كربوهيدرات پيچيده استفاده كنيم زيرا هضم و جذب آنها بيشتر طول مي‌كشد. انتخاب‌هاي مناسب شامل غلات كامل، انواع نان، پاستا و غلات آماده صبحانه هستند. همچنين كربوهيدرات‌هاي پيچيده با تثبيت سطوح قندخون باعث احساس تعادل در بدن مي‌شوند.
ماهي
اسيدهاي چرب امگا 3 موجود در ماهي از قبيل ماهي آزاد و ماهي تن، جلو تشديد استرس را مي‌گيرد و مي‌تواند براي بيماري‌هاي قلبي، افسردگي و نشانگان پيش از قاعدگي (PMS) مفيد باشند. براي اينكه دريافت خوبي از اسيدهاي چرب امگا 3 داشته باشيد، مصرف 90 گرم ماهي چرب حداقل 2 بار در هفته را در برنامه خود قرار دهيد.
منبع: روزنامه آرمان

اين مقاله تا چه اندازه براي شما مفيد بوده است؟

 12345 
ضعيفعالي
توضیحات شما . (اختياري)

ميانگين آرا :5.0 از 5 امتياز است.


12345
1 : تعداد کل آرا ارسال شده
-1 112852 -1 -1

جامعه شناسی
روانشناسی
آسیب شناسی اجتماعی
خانواده
  
 
ارسال به دوستان


در صورتی که مایلید دوستان شما نیز از این مطلب استفاده کنند , کافیست نام و آدرس ایمیل خود و دوست خود  را وارد نموده تا این مطلب به دوستتان ارسال شود.
 




 
صفحه اصلی | اخبار و رویداد ها | مجموعه مطالب | اردبیل شناسی | صدرا | مسابقات | تماس با ما
Copyright 2009 Tebyan Branch Of Ardebil Province. All rights reserved.
Web Design : WebHouse