مسئولان در بخش های گوناگون، نوآوری، خلاقیت و ابتکار در روشها را وظیفه خود بدانند -رهبر معظم انقلاب   
۱۳۹۸ جمعه ۱۵ آذر -اِجُّمعَة ٨ ربيع الثاني ١٤٤١ - Friday December 2019
نقشه وب سایت   تماس با ما  جستجو در وب سایت  ورود به صفحه اصلی
  بازدید ها :  385   بازدید    تاریخ درج مطلب  29/12/1396    
 
 
5 حرکت برای کاهش وزن
 

اگر وزن کم کردن هدف شما باشد به دنبال بهترین حرکات ورزش برای این منظور هستید یک متخصص ورزش 5 حرکت ورزش که بهترین تاثیر در کاهش وزن را دارند معرفی کرده است.

متخصصان ورزش معتقدند که درگیر کردن عضلات در ورزش باعث کالری‌ سوزی بیشتر می شود.

ضمنا این کار زمان کمتری از افراد می‌گیرد. حرکاتی که معمولا برای کاهش وزن از انواع آن‌ها استفاده می‌شود عبارتند از لانگز، اسکات، بلند کردن هالتر، پلانک با وزنه و پرس با دمبل هر کدام از این حرکات بر روی چند گروه از عضلات کار می‌کند و بسته به اینکه فرد می‌خواهد کدام قسمت را لاغر کند از این حرکات استفاده می‌شود.

انجام دادن این حرکات سه بار در هفته بهترین روش برای کاهش وزن سریع است. می‌توانید با اضافه کردن وزنه به این حرکات کمی خود را به چالش بکشید تا بدن به حرکات عادت نکند. انواع این حرکات که برای کاهش وزن مناسب هستند عبارتند از:

1- لانگز مورب:

پای راست را مقابل طرف چپ بدن قرار دهید.

زانوی پای راست را خم کنید و پایین بروید زمانی که زانو 90 درجه شد بدن را در این حالت نگه داشته سپس بالا بیایید. این حرکت را بر روی هر پا در سه ست با 12 تا 15 تکرار انجام دهید.

2- اسکات با وزنه:

پاها را به اندازه عرض شانه‌ها باز کنید. یک وزنه در دست نگه دارید در حالی که باسن را به سمت عقب می برید پایین بروید.

زمانی که زانو 90 درجه شد بالا بیایید در این حرکت زانوها نباید جلوتر از انگشتان پا قرار بگیرند.

وزن بدن را بر روی پاشنه پا بیندازید. این حرکت را در سه ست با 12 تا 15 تکرار انجام دهید.

3- بلند کردن هالتر:

یک هالتر در دست نگه دارید. پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید. در حالی که کمر صاف است به پایین بروید تا جایی که کمر 90 درجه خم شود سپس بالا بیایید.

هالتر را نزدیک بدن نگه دارید این حرکت را در سه ست با 12 تا 15 تکرار انجام دهید.

4- پلانک با وزنه:

در حالی که دو وزنه در دست‌ها دارید، در حالت پلانک قرار بگیرید سپس هر کدام از دست‌ها را به ترتیب به سمت شانه بالا ببرید.

 

این حرکت را در سه ست با 8 تکرار در هر دست انجام دهید.

5- پرس شانه:

دو دمبل در دست نگه دارید آرنج‌ها را خم کنید طوری که وزنه‌ها در ناحیه شانه قرار بگیرند. دست‌ها را به سمت بالا بکشید طوری که آرنج‌ها صاف شوند. دوباره دست‌ها را پایین بیاورید. این حرکت را در سه ست با 12 تا 15 تکرار انجام دهید.

منبع: روزنامه جام جم

اين مقاله تا چه اندازه براي شما مفيد بوده است؟

 12345 
ضعيفعالي
توضیحات شما . (اختياري)

ميانگين آرا :0.0 از 5 امتياز است.


12345
0 : تعداد کل آرا ارسال شده
-1 115279 -1 -1

دانش و فناوری
پزشکی
ورزشی
جوانان
نوجوانان
بانوان
ادب و هنر
فرهنگی
اجتماعی
سیاسی
  
 
ارسال به دوستان


در صورتی که مایلید دوستان شما نیز از این مطلب استفاده کنند , کافیست نام و آدرس ایمیل خود و دوست خود  را وارد نموده تا این مطلب به دوستتان ارسال شود.
 




 
صفحه اصلی | اخبار و رویداد ها | مجموعه مطالب | اردبیل شناسی | صدرا | مسابقات | تماس با ما
Copyright 2009 Tebyan Branch Of Ardebil Province. All rights reserved.
Web Design : WebHouse