مسئولان در بخش های گوناگون، نوآوری، خلاقیت و ابتکار در روشها را وظیفه خود بدانند -رهبر معظم انقلاب   
۱۳۹۸ جمعه ۱۵ آذر -اِجُّمعَة ٨ ربيع الثاني ١٤٤١ - Friday December 2019
نقشه وب سایت   تماس با ما  جستجو در وب سایت  ورود به صفحه اصلی
  بازدید ها :  326   بازدید    تاریخ درج مطلب  1/1/1397    
 
 
قوانین طلایی حفظ سلامت بعد از ۴۰ سالگی

محققان برای حفظ تندرستی و سلامت بعد از سن ۴۰ سالگی، پیروی از برخی قوانین طلایی را توصیه می کنند.

رسیدن به سن ۴۰ سالگی به معنای زمان گذار از جوانی به میانسالی است.

با ورود به این دوره زندگی ریسک بسیاری از مشکلات سلامت افزایش می یابد، از اینرو حفظ سبک زندگی سالم بسیار ضروری است.

متخصصان و کارشناسان چند راهکار را برای حفظ سلامت و تندرستی با رسیدن به سن ۴۰ سالگی توصیه می کنند.

پیاده روی زیاد و سریع داشته باشید: پیاده روی ورزش بسیار خوبی است. ۴۵ دقیقه ورزش در روز نه تنها موجب سرزندگی و سرحالی می شود بلکه نرخ بالا متابولیسم را حفظ کرده و به سوزاندن کالری و کاهش وزن کمک می کند. از اینرو به تمامی کسانی که به نوعی از بیماری سبک زندگی رنج می برند پیاده روی می تواند بسیار کمک کننده باشد.

سابقه پزشکی خانودگی تان را بررسی کنید: سابقه پزشکی خانواده می تواند آیینه ای از انواع خطرات سلامت در شما باشد. لازم است در مورد بیماری های خانوادگی آگاهی داشته باشید تا بتوانید اقدامات پیشگیرانه در راستای کاهش شرایطی نظیر حمله قلبی، سکته و انواع مختلف سرطان انجام دهید.

چکاپ منظم سلامت: انجام منظم آزمایشات پزشکی، شیوه های غربالگری و آزمایش های منظم در دهه ۴۰ سالگی توصیه می شود. اگرچه این شرایط براساس جنسیت، سابقه خانوادگی، سلامت عمومی و فاکتورهای پرخطر شخصی فرق می کند.

تغذیه سالم: افزودن فیبر به رژیم غذایی توصیه می شود. فیبر موجب عادی شدن حرکات روده، و کاهش میزان کلسترول شده، و به دستیابی به وزن سالم، کنترل میزان قندخون و حفظ سلامت روده ها کمک می کند.

اطلاع از اعداد سلامت خود: بررسی منظم فشارخون، کلسترول، قندخون و تری گلیسیریدها مهم است. اندازه دور کمر، شاخص توده بدنی و وزن بدن تان را بدانید. اگر هریک از این اعداد خارج از محدوده موردنظر باشند نشان می دهد که ریسک ابتلا به بیماری قلبی، دیابت و سرطان وجود دارد.

کنترل مصرف نمک: مصرف بیش از اندازه نمک تاثیر منفی بر فشارخون دارد چراکه موجب حفظ آب در بدن می شود. وجود همین آب اضافی در بدن موجب افزایش فشارخون شده و بر قلب، کلیه ها، رگ ها و مغز فشار می آورد.

منبع: روزنامه جام جم

اين مقاله تا چه اندازه براي شما مفيد بوده است؟

 12345 
ضعيفعالي
توضیحات شما . (اختياري)

ميانگين آرا :0.0 از 5 امتياز است.


12345
0 : تعداد کل آرا ارسال شده
-1 116106 -1 -1

دانش و فناوری
پزشکی
ورزشی
جوانان
نوجوانان
بانوان
ادب و هنر
فرهنگی
اجتماعی
سیاسی
  
 
ارسال به دوستان


در صورتی که مایلید دوستان شما نیز از این مطلب استفاده کنند , کافیست نام و آدرس ایمیل خود و دوست خود  را وارد نموده تا این مطلب به دوستتان ارسال شود.
 




 
صفحه اصلی | اخبار و رویداد ها | مجموعه مطالب | اردبیل شناسی | صدرا | مسابقات | تماس با ما
Copyright 2009 Tebyan Branch Of Ardebil Province. All rights reserved.
Web Design : WebHouse